Print denne side

2. oktober 2019

Sydtrafik: DET ER LET AT KØBE BILLET

Ny kampagne sætter fra i dag fokus på selvbetjeningsmulighederne for de mange daglige rejsende med Sydtrafik.
 
Danskerne er generelt digitalt modne og vant til at benytte e-boks, borger.dk, booke rejser på nettet og meget andet online. Og skal man fra A til B i Danmark, er der et højt kendskab til at finde tider og muligheder på Rejseplanen.dk. 
Men når man skal købe sin busbillet eller sørge for, at der er penge på rejsekortet, er der mange rejsende i Sydtrafiks dækningsområde, der ikke har sat sig ind i selvbetjeningsmulighederne.
 
En ny holdnings- og informationskampagne skal derfor synliggøre, at det letteste og det der giver mest værdi, er at få en tank-op-aftale på rejsekortet eller at downloade Sydtrafik app’en, så man altid har en billet ved hånden.
 
STÆRK VISUEL KAMPAGNE
Kampagnen tager udgangspunkt i en række menneskers hverdag og rammer således mange rejsende, uanset om det er den heldige mormor, der passer sit barnebarn hver onsdag, pendleren der har fået nyt job, eller kæresteparret der skal til London og tager bussen til lufthavnen.
 
”De fleste vil kunne genkende det kreative SMS-univers med emojis, som giver os indblik i små livshistorier med rejsen som det fælles omdrejningspunkt,” fortæller Jette Lauridsen, der er afdelingschef for Kunde og Marked i Sydtrafik. 
 
Kampagnen vil være synlig digitalt og analogt, ligesom at Sydtrafiks ambassadørkorps er på gaden for at vejlede og hjælpe. ”Der er kun tre simple trin til at få en tank-op-aftale til dit rejsekort eller til download af Sydtrafik appen,” siger Jette Lauridsen. Hun fortsætter: ”Et øget kendskab til disse løsninger vil give endnu flere en god oplevelse med at bruge kollektiv trafik i det daglige.”
 
FAKTA:
  • Formålet er at højne kendskabet til selvbetjening samt at øge antallet af selvbetjente kunder.
  • Af de 30-39-årige i Sydtrafiks område har 13% færre end på landsplan en tank-op-aftale.
  • Op til 25% færre mennesker i Haderslev, Aabenrå og Sønderborg anvender tank-op-aftale i forhold til landsgennemsnittet.
  • Kun 55% af de 20-29-årige i Sydtrafiks område har bestilt rejsekort online
Tilbage
Produceret af Sydtrafik