Print denne side

30. april 2018

Bedre information om bus-forsinkelser

I slutningen af 2016 besluttede Sydtrafiks bestyrelse og Region Syddanmark at afsætte 4 millioner kr. til indkøb og opsætning af realtidsskærme rundt i Sydtrafiks område. Et projekt som nu for alvor begynder at blive en realitet.

 

”Vi er rigtig glade for, at beslutningen om at afsætte midler til realtidsskærme blev truffet. Realtidsskærmene vil bidrage til at højne vores informationsniveau over for passagererne. Skærmene giver også et tydeligt overblik over, hvornår bussen afgår, og de giver specielt overblik i forhold til information om eventuelle forsinkelser”, udtaler Lars Berg, direktør i Sydtrafik.

 

Sydtrafik har skrevet kontrakt med firmaet MultiQ om indkøb, opsætning og driftsovervågning af i  alt 117 realtidsskærme i Sydtrafiks område.

 

Realtidsskærmene vil blive installeret på udvalgte, større stoppesteder, på flere busstationer, og på udvalgte knudepunkter for den kollektive bustrafik i den jyske del af Region Syddanmark. Realtidsskærmenes placering, størrelse og udformning er sket i et samarbejde mellem den enkelte kommune, regionen og Sydtrafik.

 

Lars Berg tilføjer:”Vores plan er, at alle tavler er opsat og i funktion inden udgangen af 2018. Vi forventer, at det bliver så godt et tiltag, at vi over de kommende år kan være med til at udbrede endnu flere tavler i vores område”.

 

De passagerer, som har en smartphone eller tablet med på rejsen, kan allerede i dag se, om bussen er forsinket. Det fremgår via ”live map”, som findes på rejseplanen app og på sydtrafik.dk

 

Fakta: Realtidsskærmene er et projekt, som er støttet af puljemidler fra Trafik, Bygge- og Boligstyrelsen.

 

 

Tilbage
Produceret af Sydtrafik