Flextrafik rejsegaranti

 

Flextrafik rejsegaranti gælder for åben flextrafik og handicapkørsel med Sydtrafik. Hvis din flextrafik-vogn kommer mere end 20 minutter senere end det aftalte afhentningstidspunkt, skal du ringe til Sydtrafik på 76 608 608 (tast 2). Hvis det er muligt, får vi din rejse til at lykkes, så du når frem til dit bestemmelsessted.

 

I sjældne tilfælde kan Sydtrafik være nødt til at henvise dig til alternativ befordring:

  • Hvis du efter aftale med Sydtrafik selv bestiller en taxa, kan du efterfølgende få udgifter (op til 400 kr.) refunderet.
  • Hvis du efter aftale med Sydtrafik får en til at køre dig i privat bil, kan føreren efterfølgende få udgifter refunderet efter statens takst (op til 400 kr.).


Her gælder Flextrafik rejsegarantien ikke:

  • Hvis forsinkelsen skyldes forhold, som Sydtrafik ikke har indflydelse på (force majeure). Det kan fx være arbejdsnedlæggelser, blokader, dårligt vejr med kraftig sne, isslag, orkan, trafikuheld eller pludseligt opståede forhold, hvor en tilsvarende transport i personbil vurderes at være generet i samme udstrækning.
  • Hvis Sydtrafik senest 24 timer før har informeret om ændret kørsel på sydtrafik.dk eller via andre lokale medier.
  • Hvis du kommer for sent til eller fra andre transportformer. Rejsegarantien gælder kun rejser, du foretager med Sydtrafik, og ikke den del af rejsen du ville have udført med andre trafikselskaber, tog, fly, færger mv.
  • Andre eventuelle udgifter i relation til en forsinket rejse fx udgifter til tabt arbejdsfortjeneste, billetter til andre transportformer, entrebilletter osv.

 

Hvad giver Flextrafik rejsegarantien?

Vi refunderer kørselsudgifter op til 400 kr., enten i taxa mod kvittering eller i egen bil t/r til statens takst.

 

Vær opmærksom på, at det er føreren af bilen, der skal søge om kompensation, hvis egen bil benyttes.

 

Sådan gør du

Udfyld venligst formularen Henvendelse om rejse med Flextrafik.

 

Sydtrafik skal have modtaget ansøgningen senest 14 dage efter din planlagte rejse. Hvis ansøgningsfristen overskrides, kan du ikke forvente at få kompensation.

Beløbet overføres til NemKonto, og det er derfor vigtigt at du oplyser CPR-nummer, som bruges til identifikation af NemKonto.

Produceret af Sydtrafik