Rejsegaranti - når bussen er sent på den 

 

Rejsegarantien gælder for alle Sydtrafiks og Midttrafiks busser.

Hvis rejsegarantien vedrører en rejse på Vestbanen skal du sende ansøgningen til Arriva Tog.

 

Hvis bussen er skyld i, at du vil komme mindst 20 minutter for sent til det sted, hvor din planlagte busrejse slutter, kan du i stedet tage en taxa eller køre i egen bil.

Men undersøg først, om du kan bruge en anden forbindelse.

Bemærk at du skal planlægge din rejse, så du altid har mindst 4 minutter til at skifte bus.
Efterfølgende kan du søge om at få dine udgifter til kørsel i egen bil eller taxa refunderet. Øvrige omkostninger refunderes ikke.

 

Her gælder rejsegarantien

  • Bussen kører forbi stoppestedet, og der er mere end 20 min. til næste afgang
  • Et busskifte mislykkes, grundet forsinkelse på mere end 20 min.
  • Bussen er kørt før den tid, der står på køreplanen.
  • Bussen er skyld i, at du vil komme mindst 20 minutter for sent til det sted, hvor din planlagte busrejse slutter.

 

Her gælder rejsegarantien ikke

  • Rejsegarantien gælder ikke, hvis forsinkelsen skyldes forhold, som Sydtrafik ikke har indflydelse på, som for eksempel:
    - Dårligt vejr med kraftig sne, isslag, orkan og lignende
    - Trafikuheld, pludseligt opståede forhold, hvor en tilsvarende transport i personbil vurderes at være generet i samme udstrækning.
    - Arbejdsnedlæggelse og blokader
  • Hvis Sydtrafik på hjemmesiden har informeret om ændret kørsel senest inden afrejse
  • Rejsegarantien gælder ikke grupper over 8 personer med mindre gruppen er anmeldt senest fem dage i forvejen hos Sydtrafik
  • Rejsegarantien gælder heller ikke til rejser videre med tog, fly, færge eller fjernbus (fx FlixBus). DSB og Arriva Tog har deres egne rejsegarantier

 

Hvad giver rejsegarantien?

Vi refunderer kørselsudgifter op til 50 km, enten i taxa mod kvittering eller i egen bil t/r til statens takst ved angivelse af såvel start- som slutadresse.

Vær opmærksom på, at det er føreren af bilen, der skal søge om kompensation, hvis egen bil benyttes.


Sådan gør du

Formularen bedes venligst udfyldt og indsendes automatisk til Sydtrafik, Kunder og Marked. Formularen er krypteret så det er sikkert at sende personoplysninger til os.

  

Sydtrafik skal have modtaget ansøgningen senest 14 dage efter, du har brugt rejsegarantien. Hvis ansøgningsfristen overskrides, kan du ikke forvente at få kompensation.


Beløbet overføres til din NemKonto, og det er derfor vigtigt at du oplyser dit CPR-nummer. Det vil kun blive brugt til identifikation af NemKonto.

 

Felter med * skal udfyldes.


  • Din planlagte rejse


    Dato * Vælg dato
  • Fra stoppested *
  • Afgang kl. *
  • Rutenummer *
  • Til stoppested *
  • Ankomst kl. *

  • Hvad gik galt?


    Beskriv hvordan kørslen svigtede * Hvordan blev du mere end 20 min. forsinket til dit bestemmelsessted?

  • Oplysninger om din taxarejse


    Taxa fra
  • Taxa til
  • Taxaen kostede (kr.)

  • Oplysninger om kørsel i egen bil


    Bil fra
  • Bil til
  • Km
  • Det er føreren af bilen, der skal søge kompensation.
    Der refunderes op til 50 km t/r.



    Personlige oplysninger


    CPR-nr *
  • Navn *
  • Adresse *
  • Postnr. *
  • By *
  • Telefonnr. *
  • E-mail *

  • Bilag


  • Kvittering



Privatlivspolitik
Sydtrafik behandler dine persondata forsvarligt og i overensstemmelse med lovgivningen.

Denne hjemmeside er sikker og data sendes krypteret.
Du kan læse mere om vores privatlivspolitik her.

Produceret af Sydtrafik