Hvilke billetter kan du få refunderet. Skip til hoved indholdet
5K0a2269rico Feldfoss

Tilbagebetaling

Oversigt over tilbagebetaling og erstatning af billetter

Her kan du læse hvordan reglerne er for tilbagebetaling for de enkelte billettyper.

Som udgangspunkt tilbagebetaler Sydtrafik ikke bortkomne, ubenyttede eller delvist benyttede billetter.

Bruger du rejsekort kan du få restbeløbet udbetalt, hvis du lukker eller spærrer dit kort.

For nogle produkter kan du bestille et erstatningskort.

  • Du kan til enhver tid lukke dit rejsekort.

    Restbeløbet på et opsagt eller spærret rejsekort overføres til din NemKonto.

    Du kan læse mere under Rejsekort kortbestemmelser.

  • Du kan til enhver tid lukke dit rejsekort.

    Restbeløbet på et opsagt eller spærret rejsekort overføres til din NemKonto.

    Bemærk: Tilbagebetaling af pendlerkort indeholder en ikke-refunderbar periode på 8 dage.

    Det vil sige at der refunderes den resterende periode fratrukket 8 dage, hvis kortet ønskes tilbagebetalt inden endt gyldighed.

    Det samme gælder for pendlerkort købt i Sydtrafik app.

    Du kan læse mere under Rejsekort kortbestemmelser.

  • Sydtrafik yder ingen tilbagebetaling for bortkomne, ubenyttede eller delvist benyttede enkeltbilletter, herunder billet købt i Sydtrafik app.

  • Sydtrafik yder ingen tilbagebetaling for bortkomne, ubenyttede eller delvist benyttede kampagnebilletter.

  • Kortet kan ikke refunderes.

    Hvis du mister dit kort, kan du mod et gebyr få udstedt et erstatningskort.

    Kontakt din skole, hvis du skal have et erstatningskort.

  • Ungdomskort refunderes af Sydtrafik, hvis der er mindst en måned tilbage på kortet. Du skal kontakte Sydtrafik pr. telefon inden første gyldighedsdag, da der stadig skal være minimum 30 dage tilbage på kortet, når du kontakter os. 

    Refusionsbeløbet beregnes efter reglerne for periodekort og vil blive indsat på din NemKonto.

    Hvis et ungdomskort er bestilt eller betalt for sent, skal evt. rejser foregå på anden billet, indtil kunden modtager kortet. Sydtrafik refunderer ikke udgifter til sådanne billetkøb.

    Ved bortkomst eller beskadigelse af et ungdomskort kan der udstedes et erstatningskort.

    Erstatningskort kan kun bestilles på mitungdomskort.dk.

  • Der er ingen fortrydelsesret ved køb og kortet kan ikke refunderes.

    Hvis du mister dit kort, kan du mod et gebyr få udstedt et erstatningskort.

    Du bestiller dit erstatningskort under Selvbetjening.

  • Der er ingen fortrydelsesret ved køb og kortet kan ikke refunderes.

    Hvis du mister dit kort, kan du mod et gebyr få udstedt et erstatningskort.

    Du bestiller dit erstatningskort under Selvbetjening.

Kontakt

Har du et spørgsmål? Vi sidder klar ved telefonerne til at hjælpe dig.

70 10 44 10

Få hjælp til busafgange, driftsforstyrrelser og køreplaner

Mandag - Fredag kl. 06.15 - 18.00

Lørdag kl. 09.15 - 17.00

Søn- og helligdage kl. 10.15 - 17.00

Ændringer kan forekomme omkring jul og nytår.

76 608 608

Bestil din Flextrafik. Få hjælp til Flextrafik

Alle dage fra kl. 08.00 - 18.00

Lukket den 24. og 31. december.

NB. Bestil kørsel senest 2 timer før ønsket afhentning.

70 11 33 33

Hjælper dig med alt omkring Rejsekort

Hverdage kl. 08.00 - 18.00

Lørdage kl. 10.00 - 15.00

Søn- og helligdage: Lukket

76 60 86 50

Få hjælp til Ungdomskort og Skolekort

Mandag - Torsdag kl. 08.30 - 15.00

Fredag kl. 08.30 - 14.00

Helligdage lukket

76 60 86 00 - tast 4

Hjælper med spørgsmål om Sydtrafik og stiller dig om til rette afdeling

Mandag - Torsdag kl. 8.30 - 15.00

Fredag kl. 8.30 - 14.00

Søg