Ungdomskort til kunder bosat uden for Danmark

 

Har du en adresse uden for Danmark kan vi ikke levere et Ungdomskort på rejsekort til dig endnu. Du vil derfor fortsat modtage et kort via PDF til udskrift.

 

Vi forventer at kunne udstede rejsekort til kunder i udlandet medio december 2017.

 

Sådan bestiller du

For at kunne bestille et Ungdomskort til en ungdomsuddannelse eller videregående uddannelse skal du være godkendt. Godkendelsen får du under trin 1 på www.ungdomskort.dk .

Når du er godkendt til at få ungdomskort kan du gå videre til selve bestillingen på www.mitungdomskort.dk.

 

Ønsker du at bestille et ungdomskort for 16 – 19 årige som ikke er på en uddannelse, skal du gøre det på www.mitungdomskort.dk. Det kræver ingen godkendelse.

Du kan tidligst modtage dit Ungdomskort 7-14 dage efter, du har bestilt det, så bestil i god tid.

 

Husk! Du skal bruge Nem-ID ved bestilling.

 

Betaling - Fast aftale eller girokort

Hvis du har valgt en betalingsaftale skal du selv printe din kvittering ud til dit Ungdomskort – se vejledning her.  Stamkortet bliver sendt med posten.

 

Hvis du har valgt at betale via faktura, modtager du et stamkort + et girokort med posten et par dage før, at dit kort træder i kraft. Girokortet skal betales i en bank, hvor de stempler kortet, så det gælder som gyldig kvittering. Girokortet kan derfor ikke betales i netbanken, og du vil derfor skulle betale gebyr for kvitteringen i banken. Derfor anbefaler vi, at du laver en betalingsaftale. 

 

Print-selv-kort

Hvis du har en betalingsaftale skal du selv printe din kvittering ud til dit Ungdomskort.

  

Det betyder at hvis du har en betalingsaftale på dit Ungdomskort modtager du en e-mail med en PDF kvittering, som er en print selv-billet.

 

Kvitteringen skal printes ud i farver og sættes ind i dit stamkort. 

 

Pengene bliver trukket fra dit betalingskort, og kvitteringen vil efterfølgende blive sendt til den e-mail du har oplyst på mitungdomskort.dk. Har du ikke mulighed for selv at printe i farver kan du søge hjælp andre steder evt. skole, bibliotek eller lignende steder. 

 

Du kan til hver en tid ændre din betalingsmåde på mitungdomskort.dk  

 

Hvis du mangler et stamkort til at sætte kvitteringen ind i, skal du kontakte Sydtrafik.

 

Har du problemer med at printe PDF-kvitteringen i rigtig størrelse kan du se en vejledning her

 

Har du spørgsmål?

Har du spørgsmål til dit Ungdomskort, eller brug for hjælp, kan du kontakte os på tlf. 7660 8650 eller kort@sydtrafik.dk.