Ny Sydtrafik Mobilbillet app

 

Vores nuværende mobilbillet app har et par år på bagen, og nu er det tid til en opgradering.

 

Vi har valgt at lave en helt ny app fra bunden, så den bedre passer til nutidens telefoner med bedre driftssikkerhed og flere muligheder.

 

Den nye mobilbillet app kan hentes fra App Store og Google Play.

 

Den kan anvendes på iOS fra version 8.0 og højere samt Android version 4.1.2 og højere.

 

 

Og hvad betyder så det for dig?

For at give dig et hurtigt overblik har vi her samlet de mest almindelige spørgsmål:

 

Skal jeg skifte til den nye app?
Ja, for når den nye app går i luften kan du ikke længere bruge den gamle.

 

Skal jeg oprette en ny konto?
Nej, og du mister ikke allerede købte billetter og periodekort, men du skal skifte til den nye app for at kunne fremvise dem og for også fremover at kunne købe nye. Din gamle konto flytter automatisk med, første gang du logger ind på den nye app.

 

Hvad nu hvis jeg ikke længere bruger mobilbillet?
Ønsker du ikke længere at bruge mobilbillet behøver du ikke foretage dig noget, og din konto bliver automatisk slettet.

 

Hvornår skal jeg skifte til den nye app?
Du kan hente den efter den 12. februar.

 

Er det ikke bøvlet at skifte?
Nej, det er nemt at skifte, alt du behøver gøre er:

 

  1. Afinstaller den gamle app
  2. Download og installér den nye app
  3. Åbn appen og gå til login
  4. Klik på ”Glemt kode” så sender vi et midlertidigt kodeord til dig. Du kan derefter vælge et ny kodeord under "Min profil"
  5. Vælg betalingskort eller MobilePay som betalingsmiddel. Hvis du vælger betalingskort, skal du knytte et kort til din konto.

 

 

Virker appen også på andet end iOS og Android?
Nej, den nye app findes kun til iPhone og Android telefoner, og der ikke planlagt andre versioner. Sorry!

 

Jeg har et periodekort, men kan ikke bruge den nye app - hvad gør jeg?

Så skal du skrive til os på kort@sydtrafik.dk så refunderer vi dit kort.

 

Kan jeg fremover købe billet på hjemmesiden?
Nej, når den nye app går i luften er det den du skal bruge, og det vil ikke længere være muligt at købe billet på hjemmesiden mobilbillet.sydtrafik.dk.

 

Findes der mobil-fri alternativer til en mobilbillet?
Ja, rejser du kun en gang imellem, skal du have et rejsekort, og rejser du ofte, skal du have et periodekort. 
Begge dele kan du læse mere om på sydtrafik.dk.

 

Har du spørgsmål? 
Ring til Sydtrafik kundecenter på tlf. 7010 4410